tisdag 2 mars 2010

Våren är här... eller ?

Är det våren som försöker tränga sig på ? Man blir ju lite osäker efter alla bakslag men blommor har börjat titta upp, snön smälter sakta men säkert och det känns nästan som lite vår i luften idag. Solen är efterlängtad och jag vill bara ha värme och vår !

Skidresan gick bra även om mitt knä inte höll för slalom, har åkt några mil längdskidor tills jag föll i en brant backe och stukade handleden... är det åldern som tar ut sin rätt tro ? Försökte ändå göra precis som jag sett dom göra i OS, trampa runt i kurvorna och ta rejäla kliv uppåt, men icke !! Föll som en vante, rakt ut i den djupa lössnön... AJJJJ !

Lika skönt som det är att åka bort, lika härligt är det att komma hem, speciellt när man ser att våren kommit mycket närmare här nere än i Dalarna! Barnen njuter av solen och igår cyklade dom till skolan för första gången på MYCKET länge.... det är frihet !

Snart kör orienteringssäsongen igång men många tävlingar har blivit inställda pga snön så vi väntar på debuten ännu... om det funkar ska vi springa första tävlingen på söndag - i Åhus! Ska bli så kul att komma igång, även om löpformen inte är den bästa efter denna vintern. Har kört en del skidor, sprungit lite, styrketränat och ja... det ska nog räcka att ta sig runt på.. Jag får helt enkelt tävla mig i form !

Till helgen blir det ett besök i stugan igen, ska bli jätteskönt att komma upp. Dessutom kommer svärföräldrarna på besök och ska "natta över" och inviga gäststugan ! Ett besök hos mammis och pappis ska också hinnas med - härligt att ses igen.

SÅåå... håll tummarna för våren !!

Inga kommentarer: